maandag 20 mei 2013

Aan de slag

Ja hij heeft de naam hobbykamer gekregen, maar ik kan beter zeggen rommelkamer, want hobbyen doe ik hier al maanden niet meer. Mijn nieuwe hobbyruimte is nog niet helemaal af, maar daar hobby ik toch al meer dan hier. Hier moet ik gewoon eerst een goed huis gaan houden. En dat is wat ik ga doen de komende weken. Ik heb me voorgenomen iedere week een uur in deze kamer te werken, tot dat deze kamer weer helemaal is zoals ik wil. Kijk zo is het nu.

Wat een zooitje hé. Je kunt er met goed fatsoen ook niet lopen. Daar moet gewoon echt verandering ik komen. Hier heb ik al maanden tegen op gekeken. Het hele huis heb ik al gehad behalve deze ruimte. Gewoon omdat ik er zo tegen op zie. Er tegen op zien of niet het moet nu gewoon gebeuren als komt er nooit wat van. Ik begin met dit hoekje.
Ik pak er een krat bij voor de dingen waar ik niet een twee drie van weet waar ik er mee heen moet.
Natuurlijk pak ik ook de DOEMAARWEG doos erbij. Gewapend met een kookwekker die staat op 15 minuten ga ik aan de gang. Uitzoeken, opruimen, verplaatsen, nog eens verplaatsen, in de DOEMAARWEG doos. Mmmm spullen van manlief. Wat doe ik daarmee? Mmmm geen idee. Een aparte doos van manlief. Die moet hij zelf maar uitzoeken. De kast zelf laat ik even zitten die zitten cadeautjes in die wil ik wel ergens andere heen doen, maar waar heen weet ik nog niet dus laat ik het maar even staan. Dat komt nog wel. Inmiddels was ik al aan dit gedeelte begonnen.
Ik begon met alle spullen onder de bureau. Ooo ooo wat ligt er toch een boel. Weggooien? Er liggen voornamelijk veel mappen. Ja eigenlijk toch zonde om weg te gooien niet? Maar ja ik heb ze de afgelopen jaren ook niet gebruikt. Nou ik leg ze nog even op de schap als is straks alle papier uitgezocht heb weet ik of ik nog mappen nodig heb en hoeveel. De rest gaat dan maar gewoon weg anders blijft het maar een eeuwigheid staan. Piepperdepiep. Dat was het kwartiertje al. Dat ging echt wel snel. Ik zit er nu zo lekker in nog even een kwartiertje erbij. Hup 15 minuten instellen en weer verder. Uitzoeken, opruimen, ooo ja laat ik ook meteen even schoonmaken is dat ook gebeurt en weer verder met uitzoeken en opruimen. Piepperdepiep en dat was weer een kwartier. Zo nu vind ik het ook even genoeg het andere halve uurtje van van de week zal ik op een ander moment doen.

Tot nu toe ziet het er zo uit.
 
Niet heel veel verschil als alleen dat de schapjes leeg zijn voor de rest zit het er best nog wel rommelig uit, maar er begint systeem in te komen hoor. De spullen die rechts op het kasje staan moeten ook nog even ergens anders heen, maar ook daar ben ik nog niet over uit waar naar toe dus mag het nog even blijven staan.

Ik kijk de kamer door en denk dit gaan nog heeeeeeeel wat kwartiertjes worden, maar goed ik ben er weer aan begonnen.

3 opmerkingen:

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!