donderdag 2 mei 2013

MIJ-week

Van de week kreeg ik een tipje van Mirjam, om even bij de verdubbeldame te kijken. Ik kijk daar zo af en toe wel eens, maar echt mee doen doe ik eigenlijk nooit tot deze week dan. Ik ga mee doen aan verdubbeldaad 49, 60 en 61. Dat houd in:

Verdubbeldaad 60 Download de BuitenBeter-app om klachten over de openbare ruimte door te geven (van Dreamcat)
Duidelijk alleen maar makkelijker voor me, want ik geef vaak iets door aan de gemeente of zo
Verdubbeldaad 61 Spaar gebruikte postzegels op voor een goed doel (van Mirjam)
Ook hier was ik al mee begonnen en is dus geen extra moeite, maar wel goed.

Deze daden zijn niet zo interessant voor jullie (te minste niet omdat ik ze doe, als je het leuk vind kun je ze natuurlijk ook zelf doen), maar verdubbeldaad 49 wel. Kijk

Verdubbeldaad 49: Ga een week op informatiedieet tijdens de MIJ-week (1 t/m 7 mei)
Firma Fluitekruid dacht bij zichzelf: "Wat heeft die Verdubbeldame het toch druk met al die goede daden. Hoe houdt ze het vol? Eigenlijk zou ze ook wel eens iets goeds mogen doen voor zichzelf." En zo kwam zij op het volgende verdubbelverzoek: "Ga een week in retraite! Een letterlijke retraite is waarschijnlijk niet mogelijk, want er moet gewerkt worden, de schoorsteen moet roken, en dat soort dingen. Maar ik vraag de Verdubbeldame het volgende: ga een week op informatiedieet. Geen internet, geen kranten of tijdschriften. Boeken mogen wel, mits ze bijdragen aan het geestelijk welbevinden van De Verdubbeldame. Plan zo min mogelijk afspraken, hou je avonden en weekenden vrij om in alle rust door te brengen. En: mediteer elke dag een kwartier. Uiteraard doe ik hetzelfde, anders is het geen verdubbelverzoek." De week is inmiddels geprikt: tijdens de eerste zeven dagen van mei vindt de MIJ-week plaats! De week waarin niets hoeft en 'moet', waarin je je niet laat afleiden door allerlei (digitale) prikkels, en waarin je op ieder moment spontaan kunt bedenken: "Goh, waar heb ik nou écht zin in?" Wie doet mee?

Nu zul je denken het is toch al 1 mei, waarom ben je dan nu nog aan het bloggen? Nou ik ga deze verdubbeldaad wel doen, maar begin 5 mei. Waarom 5 mei. 5 mei is Bevrijdingsdag en toevallig ook de eerst dag van mijn vakantie week. Manlief gaat, samen met vrienden, een week vissen. Ik .... ik ga lekker doen, waar ik zin in heb. MIJ-week :D Veel wandelen, boekje lezen, mediteren (nog eens even uitzoeken wat ik dan precies moet doen, maar goed) en verder.... dat zie ik wel.

Dit houd dus in voor jullie dat ik even een weekje

ben. Even aan het genieten. Ik zal na 12 mei de draad weer oppakken en alle bloggen weer gaan lezen en hier weer lekker bloggen natuurlijk, dus nog even een paar daagjes en dan ben ik er dus even niet. Voor jullie, nou ja voor niemand eigenlijk.

1 opmerking:

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!