zaterdag 9 februari 2013

Klus 87 bijkeuken afvalkast

Ik wilde vandaag een doosje bij het oud papier gooien. Niets bijzonders natuurlijk, maar zoals iedereen wel eens heeft viel het doosjes wel 3x de kast uit niet, omdat ik hem er niet goed in deed. Nee gewoon, omdat de papierdoos te vol zit.
Dus dit kastje pak ik vandaag aan. Eerst het papier in de oudpapiercontainer (ik vind het te veel werk om voor ieder papiertje naar buiten te gaan, dus heb ik een papierdoos in de bijkeuken) Al het andere er uit en op het aanrecht.
Het  kast even schoonmaken en alles er weer terug in. In mijn oude groenbakje zit de de voorraad van plasticzakken en schuursponsje en mijn flessen schoonmaker (die ik bijna nooit gebruik). De leggen spuitflessen mogen ook weer terug. Deze moet ik nog een keer naar de gifbus brengen, maar ik weet niet precies wanneer deze hier is. Dat moet ik dus nog even uitzoeken ;-)
Die ene fles heb ik van de week zelf over het hoofd gezien, maar de eerst volgende keer mag hij mee naar de glas container. Zo dat ziet er al weer heerlijk opgeruimd uit.
Nu is het tijd om te gaan winkelen. Ja er moet nog een kast komen. Ik heb er even over zitten denken, maar er gaat toch een kast komen. Niets schappen dus opzoek naar een kast. Nou de kast is gevonden kan ik jullie vertellen.
Nu moet hij nog in elkaar, maar dat zal volgende week wel worden. Hij is in ieder geval in huis dat is al heel wat.

Ook ben ik vandaag even naar de kringloop geweest. Niet de kringloop hier, maar in de stad. Daar hebben ze altijd wel iets (daarom kom ik er dan ook maar niet te vaak, want dan neem ik altijd wel iets mee). Vandaag liep ik tegen een mooi pot op. Het grappige was dat ik deze eerder deze week al bij de Ikea had gezien, maar toen vond ik hem te duur. 
Nu kon ik hem mee nemen voor een prikkie. Ik was namelijk al een tijdje opzoek maar een pot met deksel die niet van glas of aardewerk was. Ik heb namelijk als 2 potten zonder deksel :-( Deze zijn al een keer kapot gevallen, dat wil ik nu niet meer. Ik heb mijn pot meteen in gebruik genomen en lekker vond Lobbes in de pot gedaan. 

Opruimtijd afvalkastje: 15 minuten
Zoeken naar kast: weer te lang

5 opmerkingen:

  1. Altijd een dankbaar klusje, zo'n gootsteenkastje.
    Ziet er weer top uit.

    Die ehbo-box waar je naar vroeg is van Sunware ('Perfectly Organised').
    Ik heb de boxen ongeveer een half jaar geleden bij de Makro gekocht.
    Op Sunware.nl kun je verkooppunten vinden, of via de webshop kopen.
    Ze hebben allerlei leuks ontdekte ik zojuist. Ik ga me inhouden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rap gedaan! En weer heel erg netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja een kast vol, maar eigenlijk staat er niet zoveel in ;-)

      Verwijderen
  3. Nou dat knapt er meteen goed zichtbaar van op!
    En wat een gelukje die pot mét deksel - hih hier ook meerdere potten zonder...
    Wat goed dat je een geschikte kast hebt gevonden, hopelijk is het n elkaar zetten vlot gedaan en hou je geen schroefjes over.... Dat hebben we al een paar keer meegemaakt en blijkt uiteindelijk een plank verkeerd om te zitten ofzo. Och we zijn zo handig in huize Zonneveld....groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!