zaterdag 5 januari 2013

Klus 70 bergruimte

Gister ben ik begonnen aan de bergruimte. Die moest nodig opgeruimd worden. Ik ben van de week al een aantal keer in deze ruimte geweest, omdat ik iets moest hebben en heb alles van links naar recht en van rechts naar links geschoven, omdat ik er niet bij kan. De bolderkar (die nog op het lijstje staat om aan te pakken) die iedere keer in de weg staat. Die had ik al weer (voor de zoveelste keer) verhuisd naar de hobbyruimte. Zo heb ik weer een beetje beweeg ruimte hier, maar opgeruimd??? Nee dat zeker niet. Zondag had ik al wat kleine dingen gedaan, waardoor het al weer iets opgeruimder was of toch niet?? Ik baalde er zo van dat hij deze aangepakt moest worden. Ik was zelf al begonnen toen ik me in ene bedacht dat jullie natuurlijk ook willen zien wat voor een zooi het hier was. Het rechter deel van de ruimte had ik al voor een groot deel er uit gehaald waardoor de foto eigenlijk opgeruimder lijkt dan het was, maar als de foto 2 en 3 bekijkt kun je jezelf waarschijnlijk wel een voorstel maken hoe het was toen ik nog niets gedaan had.
 
   
Dit is een deel van wat ik al uit de ruimte gehaald had.
Na ruim een uur opruimen verplaatsen en schoonmaken vond ik het wel even tijd voor een break. Dus even een lekker koppie thee met de laatste stukje kerstbrood.
En hup weer aan de hang. Vriezers verplaatst (Ja vriezers, we hebben er hier 4. Voor onze allergische hond), om wat meer ruimte te krijgen in deze ruimte heb ik de 2 kleintjes, maar een op elkaar gezet. Zoals je op foto 1 en 2 kunt zien stond de grote aan de linker kant naast de deur en aan de rechter kant de 2 kleintjes nu staan ze mooi naast elkaar. Helaas paste de vrieskist er niet naast anders had ik dat ook nog gedaan.
De dozen (en de spullen die er opstaan) in het midden voor de deur zijn spullen die weg gaan f te wel mijn DOEMAARWEG doos. Volgende week ga ik deze eens uitzoeken wat gaat er nu echt wel (naar de kringloop) en waar voor ik denk nog een centje te krijgen op marktplaats bijvoorbeeld.
De kussen voor de radiator moeten misschien nog gebruikt worden voor een projectje, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit dus is laat het nog even liggen.

Zo dit ziet er al weer een stuk beter uit hé. Alle kastdeuren kunnen ook weer open en ik kan overal weer (zonder dat ik van alles moet verplaatsen) bij.

Before                                                                After
 
Nu wil ik nog een paar schappen of een kast of zo iets er bij dat ook de spullen op de vriezers nog netjes opgeruimd kunnen worden, maar dat komt een andere keer. Voor vandaag (gister dus) heb ik weer genoeg gedaan.


Opruimtijd: 150 minuten (2 uur en 30 minuten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!