vrijdag 5 oktober 2012

Klus 34 garage/buiten berghok deel 4

Vandaag weer verder met het buiten berghok. Manlief vroeg van ochtend al of ik nog plannen had en of hier misschien ook de garage bij zat. Meneer wordt dus een beetje ongeduldig, want hij wilt de cabrio naar binnen hebben.

Dat vergde voor mijn een andere aanpak. Niet gewoon rustig alles netjes schoonmaken, uitzoeken en opruimen. Nee alles eruit, alles goed schoonmaken en dan alles weer rustig terug in zetten. Hoe doe je dat nou het makkelijkst. Deuren open en uitpakken maar. Inmiddels was me al wel duidelijk dat het meer tijd kosten als gedacht. Ik wilde niet meer voor een vervelende situatie komen. Dat alles weer het berghok in moest slepen. Nee het buiten berghok moest gewoon vandaag klaar zijn, zodat de cabrio er in kan.

Dus uitpakken maar. Oeps ik was al begonnen voordat ik me bedacht een foto te maken.
Niets rustig uitzoeken nee eruit en alles in de bergruimte (dit is onze binnen berging). Vandaar uit ga ik gewoon alles rustig weer terug het berghok in zetten, als het er te minste nog in moet staan. Niets geen druk mee van manlief dat het vandaag af moet zijn. Best slim weer van mezelf. Ja alles op mijn manier hé ;-) De grote dingen, waarvan ik al wist dat ze weer terug het berghok in moesten, liet ik gewoon buiten staan en de rest naar binnen.

Eerst maar even de kast schoonmaken (zie je het verschil met de eerste foto?)
en het raam en vensterbank. Moet je dat verschil zien. Links nog niets aan gedaan rechts al wel ;-)
 
 Het water geeft je wel een duidelijk beeld, dat het toch echt niet overbodig was ;-)
Even een nieuw sopje pakken en verder met deze wanden.
De vloer nog even netjes aanvegen en dan kan de kast even naar zijn nieuwe plekje. Maar wat zie ik daar achter die kast? Haha nou familie muis had duidelijk een voorraadje.
Er liggen allemaal eikeltjes onder de kast. Niet alleen daar moet ik je zeggen. Gaande weg kwam ik ze tegen in de gieter, de laarzen van manlief en onder de zandbak schelp. Dus voorraad genoeg zeg maar haha. Nou het is allemaal weg. Familie muis moet weer op nieuw beginnen, maar niet hier, want ik hoef geen muisjes in mijn huis of garage ;-)

Deze kan nog wel eens van pas komen. Al jaren ligt hij is de kast om eens gebruikt te worden. Nou vandaag is de dag. Een haak voor de zandschelp, een haak voor de verlengsnoeren en tuinslangen en een haak om de grasmaaier aan op te hangen.
Helemaal goed. Wat is mijn berghok netjes opgeruimd :D Ik word er helemaal blij van. Kijk dit is het eindresultaat (voor nu dan, want er zullen toch nog wel wat kleine dingen terug gaan. Zoals bijvoorbeeld de gereedschapskist)

Manlief even vragen om deze spullen op de grote schap te zetten die zijn met echt te zwaar.
En deze troep moet ik nog gaan uit zoeken, maar gelukkig zit hier nu geen druk meer achter en kan ik het doen wanneer ik het wil. Veel beter :-D
En wat zal ik met deze doen? Weg doen? Ik doe er toch niets mee. Dit is een konijnenrennetje. De konijnen heb ik al 2,5 jaar niet meer dus volgens mij kan het wel weg hé.
Ooo nee in ene bedenk ik me wat ik kan het best wel op de plekken zetten waar eigenlijk een hekje moet komen, maar waar we tot op heden nog niet aan toe gekomen zijn.
Over deze hoek praten veel mensen uit het dorp. Niet om de hoek. Nee, omdat onze Lobbes altijd op de hoek staat te kijken. Hoe vaak ik niet iemand aan de deur heb of die staat te roepen dat de hond uit de tuin is. Pfff. en als die schat nou echt de tuin uit ging ja dan zou ik het snappen, maar nee meneer blijft gewoon netjes op de hoek staan niet meer niet minder. Hij weet precies tot hoe ver hij kan. Dus voor hem hoef ik dit niet te doen, maar het is wel veel makkelijker zo hebben ik de dorpsbewoners niet allemaal aan de deur of schreeuwende aan mijn tuinhek staat. Hoop ik dan. :-)
 
Opruimtijd: 210 minuten (3 uur en 15 minuten)

3 opmerkingen:

  1. Een flinke klus, maar wat een resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja alleen ligt er helaas nog een boel zooi in de bergruimte maar goed ook dat komt nog een keertje aan de beurt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, jij bent goed bezig geweest. Tja, sommige klussen duren nu eenmaal langer dan een uurtje. Maar het resultaat mag er zijn. Gebruik jij de schelp ook als zwembad voor de hond? Die van ons vindt het geweldig! Ze gaat helemaal kopje onder als het echt warm is.
    Ik zie dat het gelukt is met het logo!!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!