zaterdag 15 september 2012

Klus 15 woonkamer laatje 5 uitzoeken


Gister zat ik me te bedenken wat ik vandaag zou gaan doen. Ga ik verder met de hobbykamer, de rommel onder de trap of zal ik dat laatje 5 uit de woonkamer aanpakken. Na een half uur wakker gelegen te hebben heb ik dan toch maar besloten dat laatje aan te pakken. Ik weet namelijk dat daar een aantal zaken in zitten niet toch wel enige spoed (onderhand) hebben. Ik zie er al weken als een tegen op en heb er dan ook helemaal geen zin in, maar ja het zal toch een keer moeten gebeuren.
Gewapend met een kan thee installeer ik me aan de eettafel. Ik zet bewust mijn kookwekkertje zodat ik in ieder geval door blijf gaan. Mmmm hoe lang ga ik hiermee aan de gang. OK er ligt best veel in en uit zichzelf gaat het niets doen, dus ik zet in op een uurtje. Dan moet ik toch al ver gekomen zijn.

Ik weet ook dat er nog wat leuke dingen in die la liggen (tijdschriften die ik nog eens door zou lezen), dat maakt het dan weer gemakkelijker.

Om niet weer de lastige dingen te laten liggen maak ik drie stappels. Administratie die gedaan moet worden, zaken die ik nog eens moet bekijken (maar nu niet dringend zijn) en tijdschriften (die ik nog eens zou lezen).
De stapel administratie lijkt al een stuk minder zo (niet dat ik me daardoor beterder ga voel maar goed). Toch even een andere tactiek pakken, want een uur aan die stappen administratie zitten zie ik echt niet zitten. Het moet ook nog een beetje behapbaar blijven. Hoe pak ik dit aan? Ja, ik heb natuurlijk niet voor niets dat kookwekkertje uit de la gepakt. Ik ga gewoon een kwartiertje eerst aan die administratie stapel beginnen. Eens uitzoeken wat er allemaal ligt en wat ik allemaal moet gaan doen.

Na een kwartiertje was ik al zo ver
 
Ik hoefde nog maar 2 stukje papier. Die moet ik toch ook nog even kunnen doen. Dus nog even verder. Haha, je zou bijna gaan denken dat ik er zin in kreeg. Uit eindelijk had ik 3 stapels.
Ik bedacht me meteen die stapel met beantwoorden ga ik nu niet meer doen. Daarvoor moet ik teveel lezen en uitzoeken, daar moet ik gewoon weer fris aan beginnen. Wie weet wel morgen en anders zeker overmorgen, want dat zwaard van damocles hangt al aardig boven mijn hoofd.

Dus dat stapeltje gaat weer terug de la in. Natuurlijk wel boven op, want anders begin ik er weer niet aan. Meteen bedacht ik me ook dat ik eergisteren nog een aantal papier op de tafel in de woonkamer gelegd had. Laat ik die er dan ook meteen maar even bij pakken, dat gaan nu toch in een moeite door.
 
 
Nou dat ruimt de woonkamer tafel (oké het is geen echte tafel, maar fungeert hier wel zo) ook weer aardig op. Hier zal manlief ook weer blij mee zijn. Hij wilt altijd graag al dit papier van tafel hebben, maar ja ik heb helaas nog steeds niet het systeem gevonden dat het lekker uitzicht kan blijven en ik er ook nog denken. Ook nu weer zie ik dingen in mijn laatje zitten die al zo oud zijn, dat ik er al niets meer mee hoef te doen. Natuurlijk ook gemakkelijk ben ik ook lekker snel klaar, maar natuurlijk niet de bedoeling.

Ik pak mijn to do lijst er maar even bij en schrijf alles even op wat ik moet doen met die papier. Zo kan ik dit ook weer stuk voor stuk afstrepen als ik het heb gedaan. Dan zie je toch een beetje schot komen in deze administratieve bende.

45 minuten later en 2 bakken thee verder begin ik aan het echte werk. Ik wil toch minstens één stapeltje weg kunnen werken en begin dan met de opzeggingen (en nog wat zaken die op de computer gedaan moesten worden).

Mijn to do lijstje:
· 2 opzeggingen doen,
· 2 bestellingen doen,
· 1 email wijziging doorgeven.

Dit moet ik toch vandaag kunnen doen.

Ik pak mijn lappie erbij en ga aan de eettafel zitten. Dit doe ik anders nooit, maar omdat ik nu zoveel papier daar heb liggen is dat toch wel even gemakkelijk. Ik ben geïnstalleerd en begin met …….. ja mijn blogje haha. Oké, dat is natuurlijk niet de bedoeling dat snap ik ook wel, maar wilde dit alvast eerste even opschrijven.

Nu dus maar eens even verder met mijn to do things.
 
Een uur laten en alles is gedaan. Teminste.....

De wijziging is er door, de bestellingen en betalingen zijn gedaan dat was een eitje, maar ook die opzeggingen. Je zoekt je een ongeluk op de site om te geven te komen hoe je kunt opzeggen. Dan vind je gelukkig beide de ene wel hoe het moet, maar krijg je er weer geen bevestiging van dat je opgezegd hebt. Bah. Waarom weet ik niet maar had het eigenlijk al verwacht, want heb ik de mail gezet of ze me een bevestiging wilde sturen dat deze opzegging doorgekomen is GELUKKIG! Nu maar hopen dat ik die bevestiging ga krijgen zo niet dat heb ik nu al weer een to do ding voor eind volgende week.

En dan nummer 2 wat een ramp is dat en dat moet zichzelf dan ook nog Simpel. Te erg voor woorden. Zeker een kwartier zitten kl*ten om dat ik mijn wachtwoord kwijt ben en dan zeggen ze zo mooi vraag hier u wachtwoord aan. Oké, dat gaat allemaal goed. Wil je het wachtwoord invullen wat ze je per mail toegestuurd hebben doet hij het niet. Nou dat hele proces nog maar eens opnieuw dan en...... Nee, hij doet het nog niet grrrr. Ondertussen begin de stoom aardig uit mijn ogen te komen. “Doorzetten meid” zeg ik tegen mezelf. “Je had jezelf beloofd dit af te maken.” Oké doorgaan dus kom op. Er komt iets boven in mijn scherm te staan ik moet naar een andere site om mij wachtwoord te wijzigen. Nou dat hadden ze dan ook wel meteen kunnen zeggen pfffff. Op naar de anders site en weer opnieuw proberen. Daar vul je het in en krijgt een vervolg scherm deze site werkt niet waaaaaaaahhh ik wordt gek. Oké, ik vind een telefoonnummer dan maar bel ik ben dit gezeur nu helemaal zat. Simpel hé. Nou echt niet dus. Inmiddels ben ik al weer 20 minuten verder met dit Simpel verhaal en er is helemaal niets meer simpel. Ik krijg zo leuke dame aan de telefoon (gewoon een stom bandje) kies 1 blablabla of kijk op Simpel.nl/blablabla, kies 2 blablabla of kijk op Simpel.nl/blablabla en ga zo maar door. Ja, truttebel dat had ik al gedaan anders had ik niet aan de telefoon gehangen nu. Inmiddels ben ik tot het kookpunt gekomen en zit me al te bedenken wat ik ga zeggen als er iemand die telefoon daadwerkelijk oppakt. Simpel nou jullie doen je bedrijfsnaam eer aan. NOT!
Dat is het eerste wat in me op komt. Nee, laat ik nou niet meteen die aardige meneer of mevrouw aan de telefoon op de kast jagen. In tussen brabbelt dat bandje maar verder. Ja, nummertje 6 die mag ik indrukken gelukkig nu zal ik wel iemand aan de lijn krijgen. FOUT. Nee, ik krijg gewoon weer een keuzemenuutje te horen. Oooo bah. Het is dat ik mezelf dat doel gesteld heb dus doorzetten zeg ik weer anders had ik echt al opgehangen. Onder tussen hoor ik kies 3 als blablabla. kies 4 ..... Hoe lang gaat dit nu weer duren. Gelukkig ze zegt of blijft u aan de lijn dan wordt u door een van onze medewerkers geholpen. Ja, dat is wat ik wil. De telefoon gaat weer een paar keer of en hoor weer wat JA nu heb ik iemand aan de lijn. Nee dus weer een band. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot .... verder heb ik niet meer geluisterd. Oooo wat ben ik boos. Zoals we hier altijd zeggen de kachel kan uit nou ik kan je zeggen. Je kunt me wel even in de vriezer stoppen. K..... er komen heel wat woorden in mijn gedachten, maar die zal ik maar even niet uitspreken hier.

Gelukkig was dat mijn laatste ding op mijn to do lijst van vandaag anders had ik echt het bijltje er bij neergegooid. Inmiddels ben ik gelukkig weer aardig afgekoeld en heb me voorgenomen maandag aar weer in de telefoon te klimmen. Ik ben ook blij dat ik dit abonnement ga opzeggen want wat een bedrijf is dit zegt pfffffff. Gek van te worden.

Nu maar eens rustig gaan genieten van mijn middagje. Ik zal eens aan die leuke stapel tijdschriften beginnen geeft te minste weer een goed gevoel. Samen met mijn koppie thee schuif ik zou op de bank en ga lekker even zitten lezen. Haha, ik hoor het me nu zelf zeggen. Ik en lekker lezen. Nou wie weet veranderen er echt nog wel dingen hier.

Tot morgen zeg ik dan maar weer.

p.s. de foto zijn iets minder manlief heeft het fijne camaraatje mee dus ik heb de foto met een ander toestel gemaakt.

Opruimtijd: 120 minuten (2 uur) ruim.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!