maandag 10 september 2012

Klus 7 eerste lade van woonkamer kast

Van ochtend was ik opzoek naar een schrijfblokje en die liggen in de bovenste linker la van de kast in de woonkamer. Maar toen ik de la los trok, trof ik dit aan.
Oeps daar kan ik echt geen schrijfblokje meer in vinden zonder dat ik de hele la ondersteboven haal. Nou dat is dus een mooie klus voor vandaag. Eerst alle spullen maar eens uit dat laatje. Poeh wat een boel troep eigenlijk. Nou hier gaan we eerst maar een goed kijken wat er echt wel weer terug mag in dat laatje.
 Op het moment dat ik het laadje schoonmaak valt me in ene op dat de bodemplaat een beetje los is.
Daar moet eigenlijk een spijkertje in, maar ja waar liggen die? Ik ben echt niet thuis in de gereedschapspullentje, daar houd ik eigenlijk (redelijk bewust) mijn vingers vanaf, want anders kan ik straks echt alles zelf doen. Manlief moet ook nog wat te doen hebben hé? Al moet ik zeggen een spijkertje in de la slaan dat kan ik ook echt wel hoor, maar nu gewoon even niet ;-) Nee nu ben ik bezig met die la het kost me weer te veel tijd om nu een spijkertje te gaan lopen zoeken. Andere oplossing. Uhhhhh....... ja gewoon even een laadje wisselen heel makkelijk. Even kijken welke er niet zo vol zit. Gevonden de la met postzegels en kaarten. Daar zit niet veel meer in.
 
 
Ok dat probleem is voor nu dus ook weer even opgelost. Natuurlijk moet en nog steeds dat spijkertje in, dus ik zet dat klusje toch ook even op mijn lijst, zodat ik het niet ga vergeten  Nou nu weer verder met mijn laadje. Een bakje wat zit hier in... pennen en aansteker. Nou de pennen maar in de pennenbak (gewoon een oud soepblik handig en kost niets) de aansteker mogen in het bakje blijven zitten alleen gaan ze bij het rookwaar van manlief. Die zal wel blij zijn dat we weer aansteker gevonden hebben wat hij was er aardig doorheen aan het raken. Het was een mooi moment geweest om te stoppen, maar ja dat moet hij dan ook wel willen hé
Een sigarendoos. Nee niet met sigaren, maar met batterijen meer dan genoeg zo te zien. Die gaan weer terug het laadje in. Eerst even die losse batterijen erbij zodat alles mooi in een doosje zit.
 De losse postzegel horen helemaal niet in deze la. Dus die gaan even in het bakje van de postzegel in de andere la.
 En dan hebben we nog dit......
  • Onderzetter die ik niet meer gebruik.
  • Kerstkaarten die gewoon naar boven moeten bij de rest van de kerstkaarten. 
  • 2 parkeerkaarten. Grrrr en ik heb laatst nog een nieuwe gekocht. Nou een kan er in mijn auto wat die nieuwe die ik gekocht had is al kromgetrokken achter het glas toen het zo warm was waardoor je de draaischijf nu niet meer kunt draaien en voor de andere heb ik ook al weer een bestemming.
  • 3 lippenbalsems. Die moeten gewoon in de kast bij de andere.
  • Een adresboek (zonder adressen erin) Die had ik gehaald, omdat mijn oude adresboek zoveel oude adressen die niet meer kloppen. (nog een klusje voor op mijn lijst )
  • Een wekkertje. Wat ik daarmee doe weet ik nog niet. Moet ik die bewaren of gewoon maar weggooien? Als ik er nou iemand mee gelukkig zou kunnen maken zou ik hem meteen weg doen, maar ja wie? Nou dan toch nog maar even bewaren. Ik heb een doos gemaakt waar dit soort spullen ingaan. (de DOEMAARWEG doos)
  • Een brillenkoker met een kapotte ketting die moet even gemaakt worden. Volgens mij heb ik nog meer kapotte kettingen die gemaakt moeten worden dus ik leg deze even apart tot dat ik de andere ook gevonden heb en dan maak ik ze allemaal in een keer.
  • Een afgekauwde deurstopper. Niet wetende wat ik daar nog mee moet in de DOEMAARWEG doos.
  • Zonnebrillen in brillenkokers met schoondoekjes en schoonmaakflesje. En ooo ja een brillentouwtje. Maar eens goed uitzoeken (morgen dan) welke zonnebrillen ik nog wil houden en welke weg kunnen.
  • Waxinelichthouder (cadeau gekregen van een vriendin) die gaat zeker niet weg, maar moet ook niet in deze la. Daar moeten we gewoon nog even een ander plekje voor vinden.

Zo en nu ziet mijn la er weer overzichtelijk en kan ik weer een schrijfblokje vinden
Ooo ja dat mag allemaal weg. Het meeste in de papierbak (ja hier wordt alles netjes gescheiden).

Zoals jullie weten hebben we net nieuwe container gekregen dus ook meteen een goed moment om al het papier wat nu in dozen is in de container te stoppen dat ruimt ook weer lekker op. (Sorry vergeten een foto te maken)

Opruimtijd (incl. oudpapiercontainer vullen):  30 minuten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!