zondag 30 september 2012

Klus 30 De garage / het buiten berghok deel 2

Vandaag een drukke dag, maar ik wilde toch graag nog even aan de gang met mijn buiten berghok. Dus even goed in de planning kijken en ja ik kon nog precies een uurtje vrij maken. Mooi dat kan de cabrio vanavond naar binnen.

Eerst maar eens beginnen met de grote schap. Eerst maar even alle stoffen en troepje van de schap afvegen. De schap is zo die dat ik met een gewone stoffer niet bij de achter kant van de schap kom, dus gewoon even groot geschut erbij. De zachte bezem. Na alles (zo goed mogelijk) stofvrij gemaakt te hebben, maar even de sopdoek te handen nemen. De wanden moeten toch echt even afgewassen worden. Ooo wat zijn die wanden vies zeg.
Zie je waar ik wel en niet geweest ben. haha. Ik ga gewoon gestaagd door, maar ben bang dat ik dit echt niet allemaal in een uurtje red. De cabrio moet waarschijnlijk gewoon nog een weekje wachten, want ik wil het nu wel even goed doen.

Zoals ik jullie eergister al vertelde wist ik dat hier nog een familie moest huizen. Nou ik kan je vertellen er huizen meerdere familie. De familie muis, familie spin en de familie slak (en volgens mij waren dit zelfs meerdere families). Met de familie muis en slak heb ik niet zo'n probleem moet ik je zeggen maar de familie spin..... brrrr. Gelukkig (tot nu toe) ben ik alleen maar de kinderen tegen gekomen en zolang ze snel weglopen (wel van mij vandaan dan), zal ik ze in het berghok ook niets doen. Ze morgen best hier een huisje bouwen, maar dan wel zo ver mogelijk van mij vandaan.
De enkeling die het risico neemt op om me af te komen kan dan zeker een maat 41 verwachten. brrrr. Maar goed gelukkig was er vandaag maar één waaghals en ik kan jullie vertellen helaas hij heeft het niet overleefd.

De spullen op de grond even uit zoeken. Wat kan er weer op de grote schap en wat niet. Eerst maar even een hoekje goed schoonmaken waar ik de spullen kan neerzetten. Zo en uitzoeken maar.

Alles op de linker foto gaat daar de DOEMAARWEG doos, misschien kan ik het nog op marktplaats zetten of zou. De rechter foto gaat gewoon meteen de container is dat is allemaal kapot. Daar heeft niemand meer wat aan.
De workmate moet binnen een plekje zien te krijgen. Dit kan nog wel eens handig zijn voor mijn project bolderkar ;-)
Deze buitenlamp doet het niet goed (dan weer wel en dan weer niet) daar hebben we toch niets aan dus ook deze gaat de container in. Eerst manlief even vragen of hij toch nog het lampje eruit kan halen, want die doet het volgens ij gewoon nog. Zonden om weg te gooien.
De twee kleine emmertje maak ik schoon en gaan naar buiten. Toevallig dacht ik van de week nog een klein emmertje zou soms ook wel handig zijn. Misschien moet ik er toch maar een kopen. Helemaal niet nodig dus, want ik heb er zelf gewoon nog twee in mijn berghok staan. Ja, zo zie je maar weer. Je hebt meer in huis als je zo denkt.

Helaas kan ik jullie nog niet het eindresultaat laten zien, maar de grote schap is klaar. Hier liggen de auto banden zelf al op. Natuurlijk komen er nog wel wat meer spullen op te liggen, maar ik weet nog niet precies wat.
En dit is dan het tussenresultaat.
Links achter is zijn spullen die in het berghok moeten blijven. Alles wat nog rechts staat, moet ik nog mee aan de gang. Zie je rechtsboven in ook het verschil van het schoonmaken? De achter plaat is aan de linkerkant al helemaal schoon, maar de rechter kant nog niet helemaal. Ik kon er (al staat op de ladder) niet meer bij. Dat komt weer als die kant vrij is van spullen.


Opruimtijd: 70 minuten

Ik vind het leuk als je me volgt, maar gewoon een berichtje plaatsen mag natuurlijk ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!