zaterdag 22 september 2012

Klus 22 Kast in de bijkeuken deel 1

Vandaag wist ik eigenlijk nog niet waar ik mee verder zou gaan of aan zou beginnen. Nee ik vond dat ik vandaag maar eens wat losse eindjes moest gaan afmaken. Ik heb nog genoeg dingentjes die niet zoveel tijd kosten. Van die dingen zoooo gedaan zijn, maar gewoon even moeten gebeuren en dan toch niet gebeuren. Een goed idee vond ikzelf en begon met de was. (Die had ik gisteravond mee naar beneden genomen, omdat de hondenhanddoeken allemaal beneden liggen, maar vervolgens gewoon op de bank gelegd had, omdat ik er gewoon even klaar mee was voor die dag.)

Toen ik de handdoeken in de kast wilde leggen, dacht ik, eigenlijk helemaal niet zo handig zo, misschien moet ik ze wel in dat lege laatje leggen (waar ook voornamelijk spullen van de hond in liggen). Al uit pakkende en netjes in de la leggende dacht ik "Nee, toch niet zo handig, want dat pas niet allemaal in deze ene la, dan heb ik zo nog alles overal liggen. Nee, toch maar weer terug de kast in." En toen zag ik het pas.

Ik ben een kastje aan het doen. Oeps vergeten een foto te maken. Nou dan doe ik het nu maar even.
Het tussenresultaat dus......
Ik dacht eerst even snel die spullen op de plank er boven erbij, maar dat was ook niet heel handig. Waardoor ik die meteen maar even gedaan heb, dan is alles van de hond weer netjes in deze kast.
Deze mooie doos maak ik leeg, daar heb ik een andere bestemming voor. Toevallig bij mijn zus gezien en dat vond ik wel een goed idee (jullie zullen deze doos nog wel weer terug zien)

Even een ander doos voor de spullen van Lobbes. Even duidelijk zijn naam erop, dan is daar geen twijfel over mogelijk.

Toen kwam ik in ene een stoelhoes van Lobbes stoeltje tegen waar van het elastiek kapot is. Die leg ik maar even apart. Dan kan ik dat nog een keertje maken. Ook vond ik nog een stukje van een fleecedeken die ik nog over had. Ik heb er een aantal flostouwtjes van gemaakt en dit deel was er nog van over. Zonde om weg te gooien kan er vast nog wel iets van maken. Een paar weken terug werd ik daarvoor op een idee gebracht. Een flostouwriem. Als deze af is zal ik jullie hem natuurlijk even laten zien. Dus nog een klusje erbij.

Als ik nou slim ben doe ik al die dingen in die lege la, dan kan ik het stuk voor stuk weer eens afwerken. Best handig mijn losse-eindjes-la is geboren. In de losse-eindjes-la gaan ook de kapotte ketting, de schelpen en het autootje. Oké dat laat ik toch nu even voor wat het is.

Na alles netjes weer terug in de kast doen zie de schapjes er zo uit.

Ik ga eerst de dingen doen die nog moeten gebeuren. Bed afhalen, wasje draaien, stofzuigen, vlees portioneren voor de hond, wasje in de droger, nieuw wasje in de wasmachine, hond even uitlaten, vriendin bellen (die ik van de week al terug zou bellen) , de roosjes (die ik gekregen heb van mijn vriendin) verpotten en alle dode delen eruit halen. Jullie weten nog wel dat plantje wat op het aanrecht stond (zie foto klus 13)

Maar eerst even de schoenen in de schoenenkast zetten. Haha en voor ik het wist had ik deze ook weer netjes opgeruimd. Helaas nog niets durven weggooien, maar ook hier zal toch eens een paar schoenen weg moeten. De kast is nu vol en er kan niets meer bij. Het ergste is nog wel, dat in de gehele kast niet meer dan 4 paar van manlief staan en de rest is echt allemaal van mij. Ik wilde het nog zo opruimen, zodat hij een hele plank voor zichzelf had. Dat lukte me nu even niet helaas, want dan had ik dus echt schoenen weg moeten gooien en dat kan ik nu echt even niet. Helaas voor hem, hij moet de plank toch nog even met me delen.

Het resultaat van de schoenenkast. (hier geen voor foto van al moet ik zeggen was die niet heel veel anders alleen wat meer lege plekken. ;-)

 
Opruimtijd: ??  Helaas niet bij gehouden, maar ik ben toch wel even zoet geweest met dit alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!